zondag 14 oktober 2012

Hilissuvine Rhodos

Meil oli  voimalus veeta 8 paeva Rhodosel.
Nii mina (esimene kord Kreekas yldse) kui ka Marcel (esimene kord Rhodosel) ei osanud me  enne reisi sellelt saarelt eriti midagi oodata.
Ja tavaliselt  siis just yllatatakse sind   positiivselt igast nurgast.
Hotell- suhteliselt vaike aga vaga puhas,  meie toast oli vaade basseinidele.
Kuigi hotell tundus olevat pea valja myydud ei olnud rabelemist lamamistoolide parast.
Meie saabumise hommikul saime kohe oma tuppa kuigi  me joudisme hotelli juba kella yheteistkymnest ja ametlikult saab tuppa alles kella  kahest.  Nii et vaga hasti korraldatud.
Hotelli toas oli ka vaike koogi nurk, kahe  pliidi-plaadiga,  kohvikeedu masin, roster ja veekeetja.
Need paar ohtutu kui me hotelli restoranis ohtust soime oli toit igati tasemel (peaaegu koik ohtusoogid olid  vaga maitsvad,  ainuke koht kus me kaks korda kaisime oligi hotelli restoran).
Hotelli kaks kassi, kellest yks nagi  tapselt Mingioni moodi valja, ainult   poole kohnem ,Kais meil hotelli toas kylas ka ning soi yhe tyki juustu :).
Supermarket ja  pagari-ari olid molemad  umbes  2 minuti jalutuskaigu kaugusel hotellist. Rand umbes 5 minuti kaugusel.
Ainuke miinus mis  silma/korva hakkas oli  lennujaama lahedus. Aga onneks oosel lennukid ei lenda Rhodosele   ja meil olid korvatropid kaasas nii et oound nad onneks ei seganud.

Esimese paeva veetsime  rohkem basseini  aares ja ymbruskonnnaga jala tutvudes. Kella viiest tuli meie rendiauto firma  meile hotelli jargi (Marcel leidis interneti kaudu yhe soodsa autorendi firma Rhodosel, mille omanik oli Hollandist  aga elas seal), toodi meid sinna kontorisse  naaberkylakeses, paar allkirja ning votmete yle andmist ning meil olid jargnevaks kuueks paevaks rattad all :).
Sealt rendifirmast anti meile ka kaart koos soovitustega mida Rhodosel naha  tasuks ja kus parkida/  bensiini votta/ syya jne....
Kuigi  Marcel oli eelnevalt hinnas kokku leppinud, ning selle summa  me ka maksime,  kirjutati arvele  umbes kolmandiku vaiksem summa, 'kindlustuse kulude katteks'.
Aga jah, kui neil nii mugavam on, miks siis mitte....

Ohtust soime seal  autorendi frima kylas, eelroaks varskelt kypsetatud pita leivad tsatsikiga.....
Vaga maitsev.

Jargmisel hommikul  ehmusime veidi kui  kella vaatasime, sest  me olime pea  pool paeva juba maha maganud.
Aga poole tunniga olime  hommikust soonud, kohvi joonud ja valmis saart avastama.
 Esimeseks soitsime mooda  Laanerannikut   Louna poole. Peatudes teel Kamirose varemetes.
Vaga suured valja kaevamised on olnud sellel alal.
Ja millised vaated merele!
Peale antiikse Kamirose varemeid   tegime  ranna peatuse. Kuigi Laanerannik on suhteliselt kivine, tegime peatuse  yhe ranna restorani juures kus  oli voimalik tasuta   rannatoole  kasutada.
Muidugi see 'tastua' peegeldus kohe ka jookide hinnas, aga  kuna see oli meie esimene 'ametlik'  puhkuse paev, siis me eriti ei protesteerinud.
Peale paart tundi paikese ja mere nautimist soitsime edasi Lounapoole. Teed olid VAAAGA  kurvilised ja    magised.  Kaisime Kastellose kindluses, Sianas  magilinnas, Monlolithose  kylas ning  Georgiose neeme  tipus, kus  oli yks vaga armas  kreeka -ortodoks kirik  ehitatud kivise  maeraja tippu,  ja kus sai ka kyynlaid syydata,  pannes raha lihtsalt suurde karpi kyynalde korvale.
Ja seal oli paris suuuri rahatahti ka...
Ja need vaated mis maetippudest ja teel sinna avanesid, iga kurvi  lahenesime ootusarevalt, et mida selle kurvi taga voib oodata.
Igas tahes   oli tore  naha ja ringi soita , aga  meil oli alati  rendiauto firma   hoiatus korvus, et  enne pimedat soovitatakase magedest tagasi olla suurtel teedel, sest    mine tea.
Seda nouannet me ka vaga  tapselt jalgisime, sest kella seitsmest laks Rhodosel vaga akitselt pimedaks. Me alustasime koduteed   alati hiljemalt viiest.

Laupaeval  laksime Ida-rannikut pidi Louna suunas. Peatusime koigepealt yhel  imeilusal  liivarannal.
Meie reisigiidi-raamatust lugesime et see on ainuke rand mis kuulub yhe kloostri omandisse,  ja tanu sellele ei ole sellele rannale   yhtegi hotelli ehitatud.
Merevesi oli vaga monus,  selline leige supp, mis tegelikult veidi varskendab aga kylm ei ole.
ja   see oli veel soolane  ja vaikese lainega ka nii  et  oli vaga monus hulpida.
Onneks oli rannas  ka mageda vee  kraan ka, kus  end soolast puhtaks sai pesta.
Peale rannapeatust  laksime edasi  Lindosesse.  See on   yks vaike linnake mere kaldal, valgete majadega, ja  ronivaatidega  varjutatud tanavatega. Ning  selle linna  kohal mae tipus seisis yks kindlus.
Sinna kindlusesse ronimine  vottis oma jagu vohmale, aga  oli vaga tore elamus.

Pyhapaeval olime rohkem  hotelli lahedal.
Kaisime yhe lahedal asuva mae otsas kuhu 20 aastat tagasi ehitati betoonist rist,  ning sinna otsa oleks ka saanud tasatua ronida, aga meie seda ei teinud.
Jalutasime  mae otsas ainult. Sama mae otsas oli ka Filerimos kloostri varemed. Seal kaisme kyll sees.  Mis tegid  need varemed eriliseks olid paabulinnud kes  vabald territooriumil ringijalutasid.   Kokku oli neid umbes 20. vaga armas.
Pealelounal kaisime ka Rhodose linnas.  Vanalinna osa oli vaga tore, sellised keskaegsed tanavad ja  poekesed ja restoranid. Meie valisime yhe  restorani kus sai esimesel korrusel rodul istuda,  aga toit oli alla igasugust  arvestust. Marcel tellis grillitud kanaliha vardas, aga kanaliha oli ilmselt  liiga  kaua seisnud,  igas tahes   need kanatykikesesd soi meie hotelli kass vaga hea meelega ara,  Marcel aga soi ainult  friikartuleid ja salatit mis kanaga lauda toodi.
Rhodose linnas on restoranid ka reeglina kallimad kui naaber kylades.
Igas tahes peale seda kogemust me enam  Rhodose linna nii vaga ei kippunud.

Esmaspaeval kaisime Rhodose veepargis. Pargi kohta oli  pea igas bussipeatuses yleval reklaam, ei olnud teel sinna kuskil silte , et  kui soovid veeparki minna siis  siit mahasoidust  veel kaks kilomeetrit paremale nt.
Aga kuna meil oli hea  kaart leidsime  ta ruttu yles. Esimene mulje oli et see park oli mahajaetud.  Ainult kymmekond autot seisis ukse ees.
Aga park oli lahti mis lahti ning peale sissepaasu lunastamist , oli meil au olla yks vahestest  veepargi kylalistest.
 Aga koik liumaed olid lahti ning  toimisid.  Ning kuigi oli margata moningaid  vahese  hoolduse marke,   oli meil voimalus votta pargist viimast :)
Peale pikka paeva veepargis     soime varajalt ohtust  selles vaikese linnakeses kus me  ka auto yyrisime.

Teisipaeval   kaisme  7 allika juures.  Nimi on veidi liialdav,  tegelikkuses on see lihtsalt  yks allikas/oja mis tuleb kuuest seitsmest kohast suhteliselt yksteise lahedal valja .
Mis aga tegi asja huvitavaks on see et  need allikad juhitakse mooda maaalust tunnelit veehoidlasse teisel pool  autodeed/mage.
Ning see tunnel on piisavalt korge et inimesed labi selle ka teisele poole mage saavad kondida.  See tahendab et sa konnid mooda pilkast pimedust palja jalu labi umbes  50 meetrit pikast tunnelist. Meil vedas, kuna veetase  pyisis kogu  tunneli valtel  pahkluu  piirkonnas, aga  ahvardatakse ka  kuni puusani ulatuva veetasemega.
Igas tahes  oli see vaga omamoodi kogemus.

Peale 7t allikat    veetsime veel paar tunnikest  seal ilusal Tsambika rannal. Nautisime paikest ja  merd.

Kolmapaeval kaisime  liblika- orus. Kahjuks  me yhtegi liblikat ei nainud, aga see org oli niisamagi vaga ilus.   kivine rada mis viis labi metsa  orust  valja mae tippu,ning mille korval voolas  vaga kunstiline oja (ilmselt ka inimeste poolt  tehtud, mitte looduslik).
Aga see jalutuskaik/makke ronimine oli vaga tore.
 Mae tipus oli veel kohvik kus sai varskelt pressitud apelsini  mahla osta, ja see oli toest vaga maitsev.
Kolmapaeva ohtul   tuli meil auto tagasi viia. Oli vaga kurb  seda teha, sest see tahendas ka yhtlasi  puhkuse peatset loppu..
See  autorendi firma omanik toi meid hotelli tagasi ja meie jatsime mottes hyvasti selle  toreda saare ja  kauneid elamusi pakkunud  kohtadega, millest me viimased  6 paeval olime mooda/labi soitnud.
Ohtut soime hotellis. ning siis jalutasime veel  mere aarde.
Tagasi tulles nagime yhte  mega suurt rotti yle tee  jooksmas-   et kohe  suure prohmakaga maa peale tagasi.
Turistile naidatakse  end  alati ikka  koige parimast kyljest,  yritades peita koik  vahem meeldivad aspektid( nt rotid :)).
Kreeka pankrotistumisest ning kriisist  nagime  suhteliselt vahe.
Mooda saart ringi soites  nagime palju maju mille ehitamine oli jaanud pooleli, voi mis olid valmis ehitatud, aga  keegi seal sees ei elanud.
Samuti see autorendifirma omanik raakis et hetkel on  raskem. Aga koigil on raskem ning tema suudab  oma firmat veel elus hoida, ning eriti ei kurtnud.
Kyll nagime   Rhodose linnas ohtul demonstratsiooni  Kreeka  valitsuse vastu. Ning paljusid inimesi tosiste- murelikkude nagudega seda juttu kuulamas.
Toit ja bensiin ei olnud sugugi  odavamad kui oleks voinud oodata.
Kahe  ja poole kaigulise ohtusoogi eest maksime tavaliselt  40-45 EUR koos jookidega (kokku kahe inimese eest).
Bensiin oli isegi kallim kui Hollandis.
Mina tundisn puuviljast puudust. Nii turisti poes kui ka supermarketites, kui ka  vaikeses puuviljamyygi putkas tee aares  nagid puuviljad veidi madanenud valja.
Ning need arbuusid mida me ostisme  ei olnud koige maitsvamad. Aga  ajasid asja ara.
Tomatid selle   eest olid  peaaegu vorreldavad Eesti liha tomatitega.
Inimesed olid peaaegu igal pool vaga sobralikud.
Reis jattis unustamatu mulje meile molemale.